Til hver J-Popcon er der brug for nogen, som kan tage billeder og videoer af vores shows, events, gæsterne og stemningen. Hvis man elsker at fotografere og har lyst til at opleve den japanske populærkultur helt tæt på, så har man mulighed for at søge om at blive en officiel fotograf til årets J-Popcon.
Dette får du ud af at være fotograf til J-Popcon
Adgang til Staff Loungen
Fri adgang til hele con-området, undtagen hvor andet er skiltet eller informeret
En gratis frokost fredag, lørdag og søndag, hvis du ønsker det
Din helt egen J-Popcon T-shirt til evigt eje
Dine billeder bliver delt og krediteret både på vores Facebook-side, Flickr og hjemmesiden samt øvrige sociale medier (så godt som overhovedet muligt)
Mulighed for at gå rundt og nyde selve connen. :)
Hvad vi forventer af dig
Du er over 18 år.
Du har læst og overholder vores generelle foto- og videoregler, vores fotografspecifikke regler og persondataloven.
Du er glad, åben og opfører dig pænt over for vores gæster.
Du overholder de aftaler, der bliver lavet til selve eventet.
Du tager nogle gode billeder af vores event.
Du kan fremvise en ren børneattest, som vi anskaffer i samarbejde med dig.
Sådan søger du
Gå ind på vores staff-system.
Vælg "fotograf". Vælg derefter "Ekstern fotograf" i dropdown-menuen.
Udfyld ansøgningen og afvent. Vær opmærksom på, at der kan gå op til syv arbejdsdage før, at din ansøgning bliver behandlet.
Juniorfotograf
Som noget nyt tilbyder vi i år en håndfuld pladser til spirende fotografer, der dog ikke føler sig klar til at påtage sig rollen som almindelig fotograf. Du vil her kunne arbejde sammen med fotografholdet og have mulighed for at opleve arbejdsgangen samt styrke dine evner inden for fotografiets verden. Dette får du særligt ud af at være juniorfotograf til J-Popcon
Vejledning og støtte til fotografering
Vejledning og støtte til redigering
Mulighed for at opleve, hvordan det er at være eventfotograf
At være fritaget for fotominimumskravet
Hvad vi forventer af dig
Du er mellem 18-30 år.
Du er nysgerrig for det fotografiske og er læringsparat.
Du udfylder evalueringsskemaet, efter J-Popcon er overstået.
Sådan søger du
Gå ind på vores staff-system.
Vælg "fotograf". Vælg derefter "Juniorfotograf" i dropdown-menuen.
Udfyld ansøgningen og afvent. Vær opmærksom på, at der kan gå op til syv arbejdsdage før, at din ansøgning bliver behandlet.
Opførsel under J-Popcon
J-Popcon er et familievenligt event, hvor vi ser, at alle vores fotografer er med til at give vores gæster en god og behagelig oplevelse.
Derfor er du indforstået med, at du vil opføre dig pænt over for alle vores deltagere og gæster uanset deres tro, baggrund eller holdninger.
Du skal respektere de gæster og især cosplayere, der ikke vil have taget billeder. Husk, at et nej er et nej. Du må ikke presse på for at få et ja.
Når du er iført en J-Popcon T-shirt, er du på arbejde og må derfor ikke være påvirket af alkohol eller stoffer. (En øl kan dog nydes uden for din vagt, hvis du tager trøjen af.)
Det forventes, at du overholder din udleverede arbejdsplan.
Hvis du er i tvivl om dine opgaver eller andet, så tag kontakt til din nærmeste fotografleder. Hvis du ikke kan finde din leder, bedes du gå til Informationen og bede dem om hjælp.
Hvis du mener, at du ikke kan overholde din arbejdsplan, så snak med din fotografleder, så du kan nå at blive dækket af en anden fotograf.
J-Popcon har altid brug for billeder af mennesker, som nyder connen, så overvej at tage billeder af publikum til shows, i forhandlerrummet osv., generelt mange stemningsbilleder.
HUSK, HUSK, HUSK!
Husk ikke at stresse rundt, da du også skal have en god oplevelse. Husk at tage godt fodtøj på, da du kommer til at gå i mange timer. Husk at spise og drikke rigeligt.
Hvis du bliver valgt som fotograf
Først og fremmest tillykke og mange tak for din hjælp.
Depositum: Du skal betale et depositum på 250 kr., som du får tilbage efter J-Popcon, når du har leveret dine billeder som aftalt.
Betalingen sker via vores staff-system. Du vil først blive registreret som fotograf i vores system, når vi har godkendt din betaling.
Vagtplan: Du vil få mulighed for at indgive ønsker om, hvor og hvornår dine vagter skal foregå, og der vil derefter ud fra alle fotografers ønsker blive lagt et vagtskema. Du burde gerne have dit skema mindst en uge inden J-Popcon.
Du er selv ansvarlig for at have din vagtplan på dig under J-Popcon. Vi vil foreslå, at du selv får printet din vagtplan, eller at du har en kopi på din mobiltelefon, da du ikke kan få printet din arbejdsplan ud til J-Popcon.
Kommunikation: Du vil kort tid efter din godkendelse modtage en invitation til det kommunikationsmedie, vi vil bruge til al kommunikation før, under og efter årets J-Popcon. Her vil du have mulighed for at komme i kontakt med alle fra holdet. Ønsker du at kontakte holdet på en anden måde, kan dette gøres via vores e-mailadresse: photo@j-popcon.dk.
Du er velkommen til at kontakte holdet under J-Popcon via Facebook-gruppen, gruppechat, SMS eller opkald. Dog ser vi helst, at du først prøver at kontakte dem fysisk. Du vil ofte kunne finde en leder eller områdeansvarlig ved Sakura Stage eller ved at spørge efter dem i Informationen.
Ugen op til J-Popcon: Sørg for at få gjort dit udstyr klar – der er ikke noget værre end at stå på selve dagen med tomme batterier eller fyldte hukommelseskort. Sørg også for at have nogle snacks og noget vand med i tasken, da der kan være langt til den nærmeste madbod/kiosk.
Som fotograf hos J-Popcon er det et krav, at du afleverer et minimum af 100 brugbare billeder, efter J-Popcon er slut. Vi tager maks. imod 500 billeder pr. fotograf. Vær også opmærksom på kvaliteten og variationen i dine billeder.
Alle billeder og videoer skal afleveres senest tre uger efter J-Popcons afsluttende dag.
Efter J-Popcon er overstået, vil du få tilsendt en guide for, hvordan du skal indsende dine billeder, når du er klar til at sende dem ind.
Kommunikation
Eksterne og juniorfotografer vil modtage en invitation via e-mail til vores valgte kommunikationsværktøj. Det er her, I vil modtage meget af jeres information. Dog vil I stadig modtage vigtige ting via e-mail, så det ikke forsvinder blandt alt andet.
Overnatningsmuligheder
Vi tilbyder gratis overnatning i vores sovesal til vores officielle J-Popcon-fotografer, men det er fotografens eget ansvar at oplyse, at der er et ønske om overnatning. Dette kan tilvælges under ansøning som J-Popcon-fotograf.
Hvis du er sent ude med din ansøning, kan det ske, at vi ikke har flere ledige sovepladser til rådighed, så ansøg endelig i god tid.
Hvis du har brug for at lave en ændring i din ansøgning om en soveplads, bedes du skrive til os på mailadressen photo@j-popcon.dk.
Billeder og kreditering
Hav altid "kvalitet over kvantitet" i tankerne, inden du sender dine billeder.
Vi forbeholder os retten til at udvælge og slette nær-identiske billeder, både før og efter de er oppe på vores Flickr-konto.
Vi forbeholder os retten til at slette billeder, som ikke overholder vores Foto- og videoregler, de fotografspecifikke regler samt persondataloven.
Opløsningen på jeres billeder bør være mindst 2048p på den længste led, men må gerne være større hvis mulig.
Billederne vil blive lagt op på vores Flickr-konto, hvor I bliver akkrediteret. Når vi bruger jeres billeder på vores sociale medie-profiler (f.eks. Facebook, Instagram, Twitter) eller vores hjemmeside i forbindelse med nyheder og annonceringer, vil I blive akkrediteret i form af tekst.
Med det sagt, så er det ikke alt, I kan blive akkrediteret for. Et eksempel er vores hjemmesidebanner, hvor det ikke er muligt at akkreditere den pågældende fotograf.
Vi vil prøve at akkreditere jer så meget som overhovedet muligt, men vi kan ikke akkreditere jer i alt. Hvis det er et stort problem, så skriv til pr@j-popcon.dk, så ser vi, om vi kan finde på noget i fællesskab.