Fotograf til J-Popcon

Til hver J-Popcon er der brug for nogen, som kan tage billeder af vores shows, events, gæsterne og stemningen. Hvis man elsker at fotografere og har lyst til at opleve den japanske populærkultur helt tæt på, så man mulighed for at blive en officiel fotograf til årets J-Popcon. 

Det får du ud af at være fotograf til J-Popcon:

  • Fri adgang til hele con-området.

  • Adgang til Staff Loungen. 

  • En gratis frokost lørdag og søndag.

  • Dine billeder bliver delt og krediteret både på vores Facebook-side og hjemmesiden (så godt som overhovedet muligt).

  • Mulighed for at gå rundt og nyde selve connen. :)

 

Hvad vi forventer af dig: 

 

Opførsel under J-Popcon

J-Popcon er et familievenligt event, hvor vi ser, at alle vores fotografer er med til at give vores gæster en god og behagelig oplevelse.

Derfor er du indforstået med, at du vil opføre dig pænt over for alle vores deltagere og gæster uanset deres tro, baggrund eller holdninger.

Du skal altid spørge gæsterne, om du må tage billeder af dem. De fleste er glade for at posere for dit kamera.

Du skal respektere de cosplayere, der ikke vil have taget billeder. Husk, at et nej er et nej. Du må ikke presse på for at få et ja.

Når du er iført en J-Popcon T-shirt, er du på arbejde og må derfor ikke være påvirket af alkohol eller stoffer. (En øl kan dog nydes uden for din vagt, hvis du tager trøjen af.)

Det forventes, at du overholder din udleverede arbejdsplan. Kom gerne lidt før, at eventet starter.

Hvis du er i tvivl om dine opgaver eller andet, så tag kontakt til din nærmeste fotografleder.

Hvis du mener, at du ikke kan overholde din arbejdsplan, så snak med din fotografleder, så du kan nå at blive dækket af en anden fotograf.

J-Popcon har altid brug for billeder af mennesker, som nyder connen, så overvej at tage billeder af publikum til shows, i forhandlerrummet osv. Bare generelt stemningsbilleder.

HUSK, HUSK, HUSK!

Husk ikke at stresse rundt, da du også skal have en god oplevelse.
Husk at tage godt fodtøj på, da du kommer til at gå i mange timer.
Husk at spise og drikke rigeligt.

Hvis du bliver valgt som fotograf

Først og fremmest tillykke og mange tak for din hjælp.

Depositum:
Du skal betale 250 danske kroner i depositum, som du får tilbage efter J-Popcon, når du har leveret dine billeder som aftalt.

Betalingen sker via vores frivilligesystem på staff.j-popcon.dk.
Du vil først blive registreret som fotograf i vores system, når vi har godkendt din betaling.

Arbejdsplan:
Du vil modtage din arbejdsplan på den mailadresse, som du har angivet i din ansøgning, senest to dage før J-Popcons officielle startsdato.

Du er selv ansvarlig for at have din arbejdsplan på dig under J-Popcon.
Vi vil foreslå, at du selv får printet din arbejdsplan, eller at du har en kopi på din mobiltelefon, da du ikke kan få printet din arbejdsplan ud til J-Popcon.

Kommunikation:
Før og efter J-Popcon vil vi bede dig om at kommunikere med os via denne e-mailadresse: photo@j-popcon.dk.

Under selve J-Popcon vil vi bede dig om kun at kontakte din fotografleder, da det er vedkommende, der har ansvar for dig.

Du er velkommen til at kontakte din fotografleder under J-Popcon via email, SMS eller opkald. Dog ser vi helst, at du først prøver at møde op ved det aftalte mødested for alle fotografer eller ved J-Popcons reception.

Ugen op til J-Popcon:
Sørg for at få gjort dit udstyr klar  der er ikke noget værre end at stå på selve dagen med tomme batterier eller fyldte hukommelseskort.
Sørg også for at have nogle müslibarer eller andet samt vand med i tasken.

Aflevering af billeder:
Efter J-Popcon er overstået, og du er klar til at sende dine billeder ind, så vil vi bede dig om at følge guiden Guide: Sådan indsender du dine billeder.

Facebook & Slack

Førsteårsfotografer vil modtage generel information via Facebooksiden j-popcon fantastiske fotografer.

Fotografer, der har været med til J-Popcon i to eller flere år, bliver en del af J-Popcons interne Slack-system.

Overnatningsmuligheder

Til vores fotografer tilbyder vi overnatningsmuligheder i vores sovesal, men dette skal oplyses i god tid, da der skal reserveres pladser.

Det betyder, at hvis man er sent ude, så er chance nfor overnatning i vores sovesal lav.

Hvis du har brug for at lave en ændring i din ansøgning om en soveplads, bedes du skrive til os på mailadressen photo@j-popcon.dk.

Billeder og kreditering

Hvis du har mange næsten ens billeder, er det helt fint, at du sorterer imellem disse og kun sender et enkelt.

Opløsningen på jeres billeder bør være mindst 2048p på den længste led, men må gerne være større hvis mulig.

Billederne vil blive lagt op på vores Flickr-konto, hvor I bliver akkrediteret.
Når vi bruger jeres billeder på vores Facebook, Instagram, Twitter eller vores hjemmeside i forbindelse med nyheder og annonceringer, vil I blive akkrediteret i form af tekst.

Med det sagt, så er det ikke alt, I kan blive akkrediteret for. Et eksempel er vores hjemmesidebanner, hvor det ikke er muligt at akkreditere den pågældende fotograf.

Vi vil prøve at akkreditere jer så meget som overhovedet muligt, men vi kan ikke love at akkreditere jer i alt. Hvis det er et stort problem, så skriv til pr@j-popcon.dk, og vi ser, om vi kan finde på noget i fællesskab.