Fotograf til J-Popcon

Til hver J-Popcon er der brug for nogen, som kan tage billeder og videoer af vores shows, events, gæsterne og stemningen. Hvis man elsker at fotografere og har lyst til at opleve den japanske populærkultur helt tæt på, så har man mulighed for at søge om at blive en officiel fotograf til årets J-Popcon. 

Dette får du ud af at være fotograf til J-Popcon:

  • Adgang til Staff Loungen.

  • Fri adgang til hele con-området, undtagen hvor andet er skiltet eller informeret.

  • En gratis frokost fredag, lørdag og søndag, hvis du ønsker det.

  • Din helt egen J-Popcon T-shirt til evigt eje.

  • Dine billeder bliver delt og krediteret både på vores Facebook-side, Flickr og hjemmesiden samt øvrige sociale medier (så godt som overhovedet muligt).

  • Mulighed for at gå rundt og nyde selve connen. :)

 

Hvad vi forventer af dig: 

 

Sådan søger du: 

  • Gå ind på vores staff-system.

  • Vælg "fotograf".

  • Udfyld ansøgningen og afvent.
    Vær opmærksom på, at der kan gå op til syv arbejdsdage før, at din ansøgning bliver behandlet.

    Opførsel under J-Popcon

    J-Popcon er et familievenligt event, hvor vi ser, at alle vores fotografer er med til at give vores gæster en god og behagelig oplevelse.

    Derfor er du indforstået med, at du vil opføre dig pænt over for alle vores deltagere og gæster uanset deres tro, baggrund eller holdninger.

    Du skal altid spørge gæsterne, om du må tage billeder af dem. De fleste er glade for at posere for dit kamera.

    Du skal respektere de cosplayere, der ikke vil have taget billeder. Husk, at et nej er et nej. Du må ikke presse på for at få et ja.

    Når du er iført en J-Popcon T-shirt, er du på arbejde og må derfor ikke være påvirket af alkohol eller stoffer. (En øl kan dog nydes uden for din vagt, hvis du tager trøjen af.)

    Det forventes, at du overholder din udleverede arbejdsplan. Kom gerne lidt før, at eventet starter.

    Hvis du er i tvivl om dine opgaver eller andet, så tag kontakt til din nærmeste fotografleder. Hvis du ikke kan finde din leder, bedes du gå til Informationen og bede dem om hjælp.

    Hvis du mener, at du ikke kan overholde din arbejdsplan, så snak med din fotografleder, så du kan nå at blive dækket af en anden fotograf.

    J-Popcon har altid brug for billeder af mennesker, som nyder connen, så overvej at tage billeder af publikum til shows, i forhandlerrummet osv., generelt mange stemningsbilleder.

    HUSK, HUSK, HUSK!

    Husk ikke at stresse rundt, da du også skal have en god oplevelse.
    Husk at tage godt fodtøj på, da du kommer til at gå i mange timer.
    Husk at spise og drikke rigeligt.

    Hvis du bliver valgt som fotograf

    Først og fremmest tillykke og mange tak for din hjælp.

    Depositum:
    Du skal betale et depositum på 250 kr., som du får tilbage efter J-Popcon, når du har leveret dine billeder som aftalt.

    Betalingen sker via vores staff-system på staff.j-popcon.dk.
    Du vil først blive registreret som fotograf i vores system, når vi har godkendt din betaling.

    Arbejdsplan:
    Du vil modtage din arbejdsplan på den mailadresse, som du har angivet i din ansøgning, senest to dage før J-Popcons officielle startsdato.

    Du er selv ansvarlig for at have din arbejdsplan på dig under J-Popcon.
    Vi vil foreslå, at du selv får printet din arbejdsplan, eller at du har en kopi på din mobiltelefon, da du ikke kan få printet din arbejdsplan ud til J-Popcon.

    Kommunikation:
    Før og efter J-Popcon vil vi bede dig om at kommunikere med os via denne e-mailadresse: photo@j-popcon.dk.

    Under selve J-Popcon vil vi bede dig om kun at kontakte din fotografleder, da det er vedkommende, der har ansvar for dig.

    Du er velkommen til at kontakte din fotografleder under J-Popcon via Facebook-gruppen, email, SMS eller opkald. Dog ser vi helst, at du først prøver at kontakte dem fysisk. Du vil ofte kunne finde en leder i Staff Loungen eller ved at spørge efter dem i Informationen.

    Ugen op til J-Popcon:
    Sørg for at få gjort dit udstyr klar  der er ikke noget værre end at stå på selve dagen med tomme batterier eller fyldte hukommelseskort.
    Sørg også for at have nogle snacks og noget vand med i tasken, da der kan være langt til den nærmeste madbod/kiosk.

    Aflevering af billeder og videoer:
    Under J-Popcon skal du i slutningen af hver dag, før du forlader J-Popcons område, aflevere alle de jpeg-billeder, du har taget i løbet af dagen, til din nærmeste fotografleder.

    Som fotograf hos J-Popcon er det et krav, at du afleverer et minimum af 150 brugbare billeder, efter J-Popcon er slut. Disse billeder skal reflektere alle de opgaver, som du er blevet givet under J-Popcon. Derfor må du ikke undlade billeder for et event, som du har dækket som fotograf.

    Vi tager maks. imod 1000 billeder pr. fotograf. Prøv derfor at undgå at sende os for mange ens billeder.

    Som videograf forventer vi, at du afleverer følgende:

    • 1 stk. highlight-video af hele J-Popcon. Videolængde: maks. 20 minutter.
    • 3 stk. eventvideoer, en for hver dag af J-Popcon. Videolængde: maks. 10 minutter.
    • 1 stk. reklamevideo. Videolængde: maks. 5 minutter.

    Alle billeder og videoer skal afleveres senest tre uger efter J-Popcons afsluttende dag.

    Efter J-Popcon er overstået, og du er klar til at sende dine billeder ind, så vil vi bede dig om at følge guiden Guide: Sådan indsender du dine billeder.

    Facebook & Slack

    Førsteårsfotografer vil modtage generel information via Facebooksiden J-Popcon's fantastiske fotografer.

    Fotografer, der har været med til J-Popcon i to eller flere år, bliver en del af J-Popcons interne Slack-system. Hvis dette ønskes, send en e-mail til photo@j-popcon.dk.

    Overnatningsmuligheder

    Vi tilbyder gratis overnatning i vores sovesal til vores officielle J-Popcon-fotografer, men det er fotografens eget ansvar at oplyse, at der er et ønske om overnatning. Dette kan tilvælges under ansøning som J-Popcon-fotograf.

    Hvis du er sent ude med din ansøning, kan det ske, at vi ikke har flere ledige sovepladser til rådighed, så ansøg endelig i god tid.

    Hvis du har brug for at lave en ændring i din ansøgning om en soveplads, bedes du skrive til os på mailadressen photo@j-popcon.dk eller inde i Facebook-gruppen J-Popcon's fantastiske fotografer.

    Billeder og kreditering

    Hvis du har mange næsten ens billeder, er det helt fint, at du sorterer imellem disse og kun sender et enkelt.

    Opløsningen på jeres billeder bør være mindst 2048p på den længste led, men må gerne være større hvis mulig.

    Opløsningen på jeres videoer bør være mindst 1080p på den længste led, men må gerne være større hvis mulig.

    Billederne vil blive lagt op på vores Flickr-konto, hvor I bliver akkrediteret.
    Når vi bruger jeres billeder på vores sociale medie-profiler (f.eks. Facebook, Instagram, Twitter) eller vores hjemmeside i forbindelse med nyheder og annonceringer, vil I blive akkrediteret i form af tekst.

    Videoer vil blive gennemset og vurderet af J-Popcon, da vi ikke kan garantere, at vi kan bruge dem. Vi akkrediterer selvfølgelig alle videoer på samme måde som billeder, når vi offentligør dem på vores sociale medier.

    Med det sagt, så er det ikke alt, I kan blive akkrediteret for. Et eksempel er vores hjemmesidebanner, hvor det ikke er muligt at akkreditere den pågældende fotograf.

    Vi vil prøve at akkreditere jer så meget som overhovedet muligt, men vi kan ikke akkreditere jer i alt. Hvis det er et stort problem, så skriv til pr@j-popcon.dk, så ser vi, om vi kan finde på noget i fællesskab.